Livan,
jong en ambitieus

LIVAN Auto, een nieuw merk dat zich richt op het vervangen van batterijen onder Geely Auto Group, werd opgericht op 24 januari 2022 en beschikt over onafhankelijke R&D-capaciteiten, slimme productie, wereldwijde toeleveringsketens en innovatieve activiteiten, diensten en marketing.

LIVAN Auto streeft ernaar oplossingen te bieden voor de nieuwe energiemarkt door middel van voortdurende OTA-updates van zijn voertuig, cloudtechnologie, voortdurende optimalisatie van bedrijfsmodellen en het creëren van een batterijwissel-ecologie voor elektrische personenvoertuigen. LIVAN Auto-ingenieurs namen deel aan de formulering van nationale en industriële standaard batterijwissels.

Tot op heden heeft het meer dan 30 normen voor het vervangen van batterijen ingediend en meer dan 1.000 patenten geregistreerd op het gebied van “architectuur voor het verwisselen van batterijen, batterijwisselstations en voertuigen voor het verwisselen van batterijen”.

Pionier op het gebied van batterijwissel

LIVAN Auto is een nieuw, op mobiliteit gericht merk onder Geely Auto Group. Met de visie om “de trend van batterijwissel in het nieuwe energietijdperk te ontsluiten”, en met als doel “de voordelen van continue OTA-updates te promoten, de adoptie van batterijwissel te bepleiten en nieuwe waarden en veranderingen voor de industrie te creëren”, LIVAN Auto is toegewijd aan het bedienen van diegenen die een gratis en gemakkelijke mobiliteitservaring willen in het nieuwe energietijdperk.

GBRC Technische Architectuur

Bestrating met technologie. Na meer dan 30.000 tests lanceerde LIVAN Auto een GBRC-architectuur-ecosysteem met meerdere niveaus rond ‘voertuig, station en cloud’, dat de technologische architectuur van het voertuig, het platform voor het delen van batterijen en het big data-cloudplatform omvat. Er zijn platformstandaarden beschikbaar voor de industrie om de creatie van een nieuwe en handige batterijwissel-ecologie te vergemakkelijken.

Missie en visie

Kwaliteit voor een betaalbare prijs.
Betrouwbaarheid, veiligheid en betaalbaarheid zijn de belangrijkste onderscheidende kenmerken van de auto en het merk.

1997

Geely betrad de auto-industrie en Geely Auto werd opgericht in Taizhou City, Zhejiang.


Geely Holding Group kocht een belang van 19,97% in Manganese Bronze Holdings (de maker en eigenaar van de klassieke London Taxi) en werd daarmee de laatste aandeelhouder van het bedrijf. Na de kapitaalverwerving richtte Geely Holding Group een joint venture op om de klassieke Londense taxi in China te produceren en verkopen.

2010

Zhejigang Geely Holding Group verwerft 100% van de aandelen van Volvo Car Corporation van Ford Motor Company. De overeenkomst werd op 28 maart 2010 ondertekend en de transactie werd op 2 augustus 2010 afgerond.

2013

Geely richtte het China European Vehicle Technology Centre (CEVT) op in Göteborg, gezamenlijk geleid door Volvo Cars en Geely Auto, om modulaire architecturen en belangrijke componenten voor de volgende generatie voertuigen te ontwikkelen.

2016

Geely Auto Group introduceerde zijn gevestigde mondiale merk LYNK & CO met Europees design en engineering. Wereldwijde productie, wereldwijde verkoop. De nieuwe merken willen een revolutie teweegbrengen in de traditionele auto-industrie met hun modulaire architectuur, innovatieve connectiviteit, uniek bedrijfsmodel en nieuwe gebruikerservaring.

2017

Zhejiang Geely Holding Group maakt bekend dat het een overeenkomst heeft getekend met Terrafugia Inc, een in de VS gevestigd bedrijf dat zich richt op de innovatie, engineering en productie van vliegende auto’s en toekomstige technologieën, om zijn volledige activiteiten en activa over te nemen.

Geely tekende een overeenkomst om een ​​belang van 49,99% te verwerven in de Maleisische autofabrikant PROTON en een controlerend belang van 51% te verwerven in het luxe sportwagenmerk Lotus van het Maleisische DRB-HICOM Berhad

Geely Group, een bedrijf dat eigendom is van voorzitter Eric Li en wordt beheerd door Zhejigang Geely Holding Group, maakte bekend dat het een belang van 9,7% in Daimler AG had verworven door middel van open marktaandelen. Door de aandelenaankoop wordt Erik Li (Li Shufu) de grootste aandeelhouder van Daimler AG.

2019

De geometrie is officieel vastgelegd. Geely en Daimler vormen een wereldwijde joint venture om Smart te ontwikkelen